Motivovaní našou rozmanitosťourazíme cestu, akou sa hýbe svet
a poskytovať trvalo udržateľnú, bezpečnú a cenovo dostupnú mobilitu.
Na dosiahnutie tejto ambície sa prostredníctvom našich zásad kvality zaväzujeme implementovať
všetky dôležité opatrenia:
všetky dôležité opatrenia:
Myslieť a konať v duchu „Zákazník NA PRVOM MIESTE“:
Naša spoločnosť je organizácia orientovaná na zákazníka, ktorú poháňajú rozmanitosť, vedenie a
odborné znalosti všetkých našich zamestnancov, partnerov a dodávateľov.
Zaviesť naše osvedčené postupy prostredníctvom ich dôsledného každodenného uplatňovania
Skúsenosti zákazníkov sa v riadení našej činnosti odrazia prostredníctvom nášho systému riadenia
kvality (QMS). Systém riadenia kvality nám umožňuje definovať a riadiť zlepšovanie našich zásad a
noriem kvality a zároveň garantovať ich systematické uplatňovanie, aby sme trvalo dosahovali
naše ambície v oblasti kvality.
Zásady kvality podporujú našu ambíciu stať sa
jednotkou v kvalite produktov a služieb aj z
hľadiska nákladov na vlastníctvo na všetkých
trhoch, na ktorých pôsobíme.
jednotkou v kvalite produktov a služieb aj z
hľadiska nákladov na vlastníctvo na všetkých
trhoch, na ktorých pôsobíme.
Odhodlanie každého konať v duchu „zákazník na prvom mieste“
Naša spoločnosť sa orientuje na zákazníka a jej cieľom je zabezpečiť najlepšiu skúsenosť zákazníka vo svojej
triede prostredníctvom nášho správania, rozhodnutí a konania na všetkých úrovniach spoločnosti.
triede prostredníctvom nášho správania, rozhodnutí a konania na všetkých úrovniach spoločnosti.
Je to prísny a stály záväzok, ktorý je srdcom všetkých našich činností a každý deň sa vyhodnocuje.
Jeho splnenie dosiahneme prostredníctvom nepretržitej ostražitosti, predvídaním a zmierňovaním rizík:
- Spokojnosť zákazníkov s produktmi a službami monitorujeme a pohotovo reagujeme.
- Ciele kvality definujeme vo fáze plánovania nových produktov a služieb.
- V našej činnosti sme proaktívni, aby sme zlepšovali skúsenosť našich zákazníkov.
- Systematicky aplikujeme relevantné štandardy, vylepšené o spätnú väzbu vychádzajúcu zo skúseností.
- Vo fáze obstarávania vyberáme najlepších dodávateľov vzhľadom na našu ambíciu stať sa jednotkou.
- Predstavujeme stabilné návrhy produktov a procesov, aby sme sa vyhli akýmkoľvek chybám u zákazníka.
- Pri každom kroku kontrolujeme, či výstupy a výsledky zodpovedajú požiadavkám.
- Usilovne a neustále zodpovedne monitorujeme a v prípade potreby upozorňujeme.
- Pohotovo reagujeme na interné alebo externé chyby týkajúce sa zákazníkov.
- Neustále zlepšujeme úroveň výkonnosti našich procesov prostredníctvom auditov a implementácie
nápravných a preventívnych opatrení. - Analýzu našich zistení využívame na prevenciu opakovania chýb a na zlepšenie našej výkonnosti.
Do plnenia našich ambícií v oblasti kvality zapájame aj našich dodávateľov a partnerov a to tak, že:
- prijmú zodpovednosť za kvalitu svojich výstupov v každej fáze vývoja a súvisiace povinnosti,
- ich včas zapojíme priamo do analýzy problémov a rizík,
- nebudú váhať zapojiť sa a v prípade potreby problémy eskalovať.
Dôslednosť prostredníctvom relevantného, prevádzkového a efektívneho systému riadenia kvality
Náš systém riadenia kvality je trvalo udržateľnou odpoveďou na dosiahnutie našej ambície v oblasti kvality.
Systém riadenia kvality v spoločnosti STELLANTIS (QMS):
- Definuje požiadavky na kvalitu pre všetky procesy v našom hodnotovom reťazci.
- Definuje základné zásady kvality, ktorých dôsledné uplatňovanie umožňuje dosahovanie výsledkov.
- Integruje implementáciu všeobecných zásad bezpečnosti výrobkov.
Náš systém riadenia kvality je trvalo udržateľnou odpoveďou na dosiahnutie našej ambície v oblasti kvality.
Systém riadenia kvality v spoločnosti STELLANTIS (QMS):
- Definuje požiadavky na kvalitu pre všetky procesy v našom hodnotovom reťazci.
- Definuje základné zásady kvality, ktorých dôsledné uplatňovanie umožňuje dosahovanie výsledkov.
- Integruje implementáciu všeobecných zásad bezpečnosti výrobkov.
Náš systém riadenia kvality je súčasťou manažmentu hlavného tímu a regionálneho manažmentu.
Vyjadruje riadenie kvality na 3 úrovniach:
- Skupina: Požiadavky z hľadiska kvality, smerníc skupiny a multisektorových postupov skupiny
- Hlavný tím: Referenčné dokumenty opisujúce procesy, prevádzkové metódy a zásady kvality potrebné na splnenie požiadaviek na kvalitu.
- Región: Podrobné štandardy a miestne pokyny umožňujúce pracovníkom prevádzky vykonávať ich činnosti v súlade s definovanými procesmi.
Všetci zamestnanci spoločnosti STELLANTIS sú odhodlaní naplniť naše ambície od počiatočných fáz (stratégia a
plánovanie/programovanie produktov a služieb) až po predaj a popredajné služby, a to v prípade všetkých našich
produktov vrátane služieb mobility.
Vďaka vyhodnoteniu vyspelosti nášho systému riadenia kvality v porovnaní s dosiahnutými výsledkami môžeme
vypracovať relevantné akčné plány na kontinuálne zlepšovanie a dosahovanie našich ambícií v duchu PDCA
(naplánuj, urob, skontroluj, konaj).
Uplatňovanie zásad kvality
Na našu kolektívnu angažovanosť dohliadajú kvalifikovaní ľudia, ktorých technické a manažérske
schopnosti sú na najvyššej úrovni.
schopnosti sú na najvyššej úrovni.
Oddelenie pre skúsenosť zákazníkov – nezávislá funkcia spoločnosti STELLANTIS – monitoruje a hodnotí plnenie prijatých záväzkov týkajúcich sa kvality.
Implementáciu zásad kvality riadia manažéri kvality na oddeleniach a regionálni manažéri kvality, ktorí zároveň zodpovedajú za svoj systém riadenia kvality. Zapájajú do toho všetky funkcie a zamestnancov spoločnosti STELLANTIS ako aj všetok personál, s ktorým pracujeme v rámci rozšírenej činnosti (dodávatelia, priemyselní partneri, dcérske spoločnosti, importéri, obchodné siete…). Všetci spolupracujú na zabezpečení výsledkov kvality.
Každý manažér spoločnosti je zodpovedný za zabezpečenie dodržiavania noriem, konformitu výsledkov a za výsledky procesov v rámci svojej pôsobnosti.
Požadujeme platné certifikácie pre naše závody, laboratóriá, partnerov, spoločné podniky, dodávateľov a ďalšie určené oblasti spoločnosti, ktoré sú kľúčové z hľadiska spokojnosti zákazníkov, a to v zmysle regulačných požiadaviek krajín, v ktorých pôsobíme, aj v zmysle osvedčených postupov v automobilovom priemysle.